Przejdź do treści

Projekt CZUŁOŚĆ – nasze pierwsze wrażenia!

Po raz kolejny przekonaliśmy się, że sztuka nie ma barier. Można ją poznawać, odkrywać i doświadczać jej na wiele sposobów i wszystkimi zmysłami. Tę tezę udowodniła dwójka młodych, niezwykle kreatywnych studentów II Roku Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach: Barbara Klus i Igor Warykiewicz.

Wspólnie zaprojektowali oni i wykonali instalację artystyczną, której tematem przewodnim jest „Czułość”. Tworząc swoje dzieło studenci konsultowali się z niewidomymi: Katarzyną Nowak, Grzegorzem Dowgiałło i Łukaszem Baruchem. Celem artystów było: sprawcze zbliżenie do siebie świata osób widzących i niewidomych.

Igor Warykiewicz rozmawia o swoim projekcie z Red. Beatą Tomanek. W tle, na drugim planie Łukasz Baruch
Igor Warykiewicz rozmawia o swoim projekcie z Red. Beatą Tomanek. W tle, na drugim planie Łukasz Baruch

Wczoraj 24.06.20201 – odkrywania wyniku ich pracy dokonali zaproszeni przez Igora i Basię goście: Beata Tomanek (dziennikarka Radio Katowice), Anna Zubko (Koordynator Dostępności przy UM w Dąbrowie Górniczej), Ewa Pieczykolan (Asystentka Osób z Niepełnosprawnością) i Łukasz Baruch.

Pani red. Beata Tomanek prowadzi wywiad z Panią Anną Zubko, która żywo gestykuluje, udzielając odpowiedzi.
Pani red. Beata Tomanek prowadzi wywiad z Panią Anną Zubko, która żywo gestykuluje, udzielając odpowiedzi.

Każdy ze zwiedzających doświadczył wielu odczuć i emocji, które w większości były pozytywne. Swoimi spostrzeżeniami goście dzielili się z Panią Redaktor Beatą Tomanek, której reportaż usłyszymy w najbliższy poniedziałek o godz. 21.00 w audycji „Gdzieś obok Nas” – na antenie Radia Katowice!

Pani Beata Tomanek prowadzi wywiad z Panią Ewą Pieczykolan, za nimi znajdują się drzwi do innej sali.
Pani Beata Tomanek prowadzi wywiad z Panią Ewą Pieczykolan, za nimi znajdują się drzwi do innej sali.

Jedno jest pewne, Igorowi i Barbarze należą się ogromne gratulacje za pomysł i wielkie zaangażowanie w jego realizację. Studenci otrzymali wyróżnienie od wykładowców za stworzenie dzieła, które w znaczący sposób poszerza horyzonty i ma niezaprzeczalnie wartość edukacyjną zarówno dla jego twórców, jak i odbiorców. Ze względu na fakt, że instalacja znajduje się w sali, w której panuje całkowita ciemność, nie było możliwości sfotografowania dzieła.